Ozzy potvrdil formu a vyhrál stopařské závody dle ZVV 3

05.11.2011 20:28

Poslušnost: 73 bodů

Stopa: 89 bodů

Celkem 162 bodů

Umístění: 1/6

 

Zatím náš největší úspěch a obrovská satisfakce za všechny úšklebky, nedůvěru a pomluvy, že děláme věci jinak než ostatní. I když jsme s tímto závodem počítali celý rok, neustále jsme se připravovali na něco jiného a opravdovou a tvrdou přípravu jsme zahájili až necelý měsíc před závodem. Ozzy to bral úplně v pohodě a nebyli na něm znát jakékoliv známky únavy, zato pro mně to byla skoro smrt. Téměř denně jsem mu šlapal 3 až 4 hodinové stopy (když byla nálada tak i dvě) plus poslušnost. Ještě že před námi je zima a konečně si odpočinu.

Sice jsme v tomto závodě dvakrát po sobě skončili předposlední, ale letos jsme měli opravdu natrénováno a počítal jsem s vítězstvím. Z předešlých ročníků jsem měl konkurenci přečtenou a byli to vesměs zkušení stopaři, ale s mizernou poslušností. Plán byl: drtivě vyhrát poslušnost, splnit stopu a v součtu to na vítězství bude stačit.

Závodu se zúčastnila i jeho pravidelná vítězka a kamarádka Zuzka Vaníčková se psem Lucatto Lukato Gold, které bohužel nevyšla poslušnost a skončila v kategorii ZVV 2, až na třetím místě.

 

Poslušnost:

Naše vlajková loď, kterou jsme měli slušně natrénovanou a očekával jsem něco přes 85 b. To co tam Ozzy předvedl bylo na jeho standart neskutečný. Po celou dobu byl nepozorný, bez nálady a základní věci, na kterých jsme stavěli dopadli katastrofálně. Při odložení za pochodu zůstal stát -5 b, při dlouhodobém odložení si lehl až na druhý povel -2 b. a ještě se do toho přidalo štěkání za 0. Mám to i na videu, ale protože se za to upřímně stydím tak ho radši nezveřejním. Sice na tu bídu jsme byli druzí, ale protože jsem si od stopy moc nesliboval, tak jsem počítal s nejhorším.

 

Stopa:

Tajně jsem doufal v trávu, ale jak jsem předpokládal dostali jsme hlínu. Pro zkušeného stopaře to možná bude působit trošku úsměvně, ale já to myslím vážně. Terén který jsme dostali byl z mého pohledu smrtící: čistá, vyschlá hliněná pláň + fičák. Takhle těžký terén jsme nikdy nešli ani v tréninku a byl jsem přesvědčený, že na tohle Ozzy ještě nemá a pokud se dostane alespoň za lom, tak to bude zázrak. Zázrak se stal a Ozzy šel svojí nejlepší stopu. Ovšem nebyl bych to já, kdybych zase něco nepo...... a tak jsme kvůli mně přišli o 4 body za což mně rozhodčí řádně zmr.... 3 psy nakonec nedokončili a díky Ozzyho houževnatosti jsme nakonec zvítězili s náskokem 7 bodů.

 

 

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode